دکترقالیباف : باور ما توجه به ورزش شهروندی است / ورزش همگانی پایه ای برای ورزش قهرمانی است
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران المپیک و پارالمپیک که صبح امروز در مجموعه ورزشی قمر بنی هاشم (ع) با حضور هادی ساعی و علیرضا دبیر از اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد ، گفت : ما در مدیریت شهری وظیفه خود می دانیم که به نوعی از قهرمانان در المپیک و پارالمپیک تجلیل کنیم ، البته این قدردانی اگر برای یک شخص هم بود باز هم زیبنده بود اما حقیقت این است که ما از درخشش قهرمانانی تقدیر می کنیم که توانستند پرچم پر افتخار کشورمان را به اهتزاز درآورده و شادکامی و غرور ملی را برای ملت ایران به ارمغان آورند .

وی ادامه داد : ما بر این باوریم که این قهرمانان در حقیقت با یک روحیه جهادی و با یک فرهنگ جهادی در صحنه حضور یافتند و نه تنها مسابقات خود را به نمایش درآوردند بلکه توانتسند مکنونات ملت ایران را به جهانیان نشان دهند .

قالیباف تصریح کرد : این تقدیر و تشکر در راستای آن سرمایه اجتماعی است که بتواند انگیزه ای باشد برای همه جوانان این مرز و بوم تا در این مسیر حرکت کرده و افتخارات بیشتری را درآینده رقم زنند .

شهردار تهران با بیان این که افتخار آفرینی در عرصه ورزش به ویژه زمانی که به اخلاق و فرهنگ نیز تمسک یابد و با پهلوانی توام شود ، درس های بزرگی را در عرصه های دیگر زندگی به ما می آموزد ، افزود : ما در راستای توام شدن فرهنگ پهلوانی با ورزش است که می بینیم فرهنگ کار و تلاش ، اعتماد به نفس ، کار جمعی کردن ، عدم احساس نا امیدی ، بحث گذشت و صداقت سراپا در این عرصه وجود دارد .

وی تصریح کرد : امروز می بینیم عرصه ورزش پر از رقابت و رفاقت است ، این درس بزرگی است برای حضور در عرصه های دیگر همچون عرصه های سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی  تا یاد بگیریم که در این عرصه ها هم می توانیم رقابت کنیم و هم رفاقت .

قالیباف خاطر نشان کرد : لذا توجه به ورزش که اوجش ورزش قهرمانی است از این منظر مهم است که ما مکلف هستیم ورزش همگانی را توسعه دهیم تا ورزش قهرمانی حاصل شود و در این راستا باید از قهرمانان قدردانی کرد و از همه خوبی ها در جامعه تجلیل کرد چراکه امروز بیش از هر زمان دیگر به تعلیم و تربیت و آموزش نیازمندیم و در این راستا چه سمتی بهتر از حوزه ورزش .

شهردار تهران افزود : از زمانی که توفیق خدمت در شهرداری تهران را پیدا کردم همه تلاشم این است که در حوزه فرهنگی و اجتماعی بتوانیم خدمتگزار مردم باشیم ، هرچند شان شهروندان تهرانی خیلی بیشتر از اینهاست اما مدیریت شهری همواره در حد بضاعت خود تلاش کرده خدمات فرهنگی و اجتماعی را به طور مطلوب در پایتخت انجام دهد .

وی ادامه داد : در همین زمینه باور ما توجه به ورزش شهروندی است و ورزش یکی از دغدغه های ما در تهران بوده، چراکه آثار ورزش را در زندگی شهروندان و در تجربیات دنیا می بینیم .

شهردار تهران با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر این که هرچه قدر در امر ورزش هزینه کنیم اسراف نیست ، گفت : ما در داری تهران تمام تلاشمان این بوده که در حوزه های مختلف ورزشی برای آقایان و بانوان در سنین مختلف امکانات لازم را فراهم آوریم و این بستر را در شهرداری تهران ایجاد کنیم و در این راستا به ورزش همگانی توجه ویژه ای داریم چراکه این ورزش می تواند پایه ای برای ورزش قهرمانی باشد .

قالیباف با بیان این که در شهر تهران پیش از این برای بانوان و معلولان امکانات ورزشی در حد مطلوب فراهم نشده بود ، افزود : امروز بستر لازم با رعایت فرهنگ اسلامی-ایرانی برای بانوان فراهم آمده همچنین به ورزش معلولان نیز توجه ویژه ای شده که می توان در این زمینه به احداث مجتمع ورزشی قمر بنی هاشم برای معلولان اشاره کرد که با همین نگاه ساخته شده است .

شهردار تهران در ادامه ابراز امیدواری کرد تا با همراهی شما ورزشکاران و هدایت پیشکسوتان در این عرصه روزهای بهتری را در انتظار یکایک شهروندان شاهد باشیم .

بنا بر این گزارش در این مراسم از قهرمانان المپیک و پارالمپیک از جمله حمید سوریان ، احسان حدادی ، ساعد گودرزی ، داوود علیپوریان ، محمد طاهری و .... و همچنین جمعی از سرمربیان و مربیان جانبازان در رشته های ورزشی تکواندو و دوی میدانی جانبازان در حضور شهردار تهران و اعضای شورای شهر ، شهردار منطقه 20 و جمعی از پیشکسونان قهرمانی تجلیل به عمل آمد .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب